Опубліковано: Субота, 20 квітня 2019, 20:50
Перегляди: 561
сайт про Гоа
интересные факты
все о моде

Palm SundayЗвершуємо свято Ваій або урочистий останній вхід Господа Нашого Ісуса Христа в Єрусалим на всевикупительні страждання і смерть. Вхід цей відбувся надзвичайно, в супроводі учнів і безлічі народу і незлобивих дітей, - не на коні, а на молодому ослу, покритому одягом учнів. Народ різав зелені гілки з дерев, тримав їх у руках і кидав під ноги Грядущому і вигукував: Осанна, благословен хто йде в ім'я Господнє, Цар Ізраїлів! (Лк. 19: 38).

Причиною такої піднесеної зустрічі було воскрешення Ісусом з мертвих четвероденного мерця Лазаря, на доказ, що Він, Ісус, хрестом Своїм і смертю зруйнує смерть і пекло, і все людство позбавить від смерті вічної. Слава Тобі, Христе, що грядеш на добровільні страждання і смерть заради нашого спасіння!

І так ми сьогодні згадуємо хід лагідного і смиренного Давида на єдиноборство з духовним Голіафом - сатаною, що полонив людський рід і переможений Христом. Давид переміг його каменем з деревної пращі в ім'я Господа Бога; а нині - сам Господь, образом Якого був той камінь, переміг мисленнаго Голіафа - сатану древом хреста Свого, стражданнями і хресною смертю Своєю, добровільно і спокутно за нас прийнятими.

Не можна не помітити тут внутрішнього, причинного зв'язку між древом непослуху (в раю) і древом послуху (хрестом), на Голгофі. Древо непослуху повалило людство до тління древо послуху, тобто добровільні страждання і смерть Боголюдини за людей, відданих йому - привело їх до нетління і райського життя. Тепер суд цьому світові, говорив Господь до народу перед стражданнями Своїми; Князь світу цього буде вигнаний звідси, тобто з людей віруючих і відданих Христу, і як буду піднесений від землі (на хрест), всіх візьму до Себе.

Яке видовище страшне і дивне! Світ перелюбний і грішний судить неправедно, заздрісно і злісно свого Творця і праведного Суддю всього роду людського, а Він, Господь і Спаситель, праведний Суддя, самим приниженням, терпінням і послухом Своїм Отця небесного, слухняністю навіть до смерті, судить світ, що загруз в гріхах і князя світу цього - сатану, і позбавляє людство від злодійства його, давши йому викуп за беззаконних - невинну душу і тіло Своє - сходить через смерть в пекло, пов'язує самого сатану і всіх клевретів його, руйнує могутність пекельних і виводить в'язнів з цієї вічної темниці, і всіх віруючих на свободу царства небесного, всім вірним розкриваючи рай насолоди.

Зброя вогненна вже не стереже врат Едему, бо вони знайшли преславний союз із хресним древом; смертне жало і перемога пекла знищені. Ти бо явився, Спасе мій, промовивши сущим у пеклі: ввійдіть знову до раю. (Тріодь, неділя Хрестопоклонна, кондак після 6 пісні).

Таким чином через хрест Христовий відкрився суд грішного світу. Який суд? Всі невіруючі первосвященики, книжники та фарисеї, лицеміри, всі тодішні і нинішні зверхники невіруючі, багаті і пихаті через земну мудрість, навчання і знатність сказали і вимовляють суд самі над собою, засудивши на хрест або відрікаючись Праведника, Благодійника людства, Який сотворив незліченні, благодіяння чудеса і знамення, - і коли з'явиться хрест Його з небес до другого Його пришестя - тоді будуть дивитись на Того, Кого прокололи, жахнувшись своєї злоби і зухвалості (Ін. 19: 37). Віруючі і покірні Євангелію побачать для себе повне прощення гріхів своїх заради ран Спасових, подібно до благорозумного розбійника, а невіруючі і запеклі, нерозкаяні - вічне для себе осудження і - якесь страшне очiку¬вання суду й лютости вогню, гото¬вого пожерти противникiв (Євр. 10: 27). Що означають слова Спасителя, коли Я буду піднесений від землі, тобто на хрест, всіх заберу до себе? Ці слова цілком стануть зрозумілими, коли згадаємо, як залучені були до віри в Христа: непереможною силою був розп'ятий Савл, потім став Павлом апостолом, самим ревним з усіх; потім архідиякон Стефан первомученик і потім - незліченна безліч послідовників Ісуса Христа на сході і заході між усіма народами.

Пригадайте незліченну безліч мучеників, які з радістю зазнали за віру в Христа усякої муки і різноманітно в муках закінчили життя своє. Згадайте заселення подібно до міст пустелі подвижників, що провадили рівноангельске життя в пустелях Єгипту, Фиваїдській, Афонських, Синайських і багатьох інших. Яка Божественна, дивовижна, спасительна сила Розп'ятого залучала до Нього всю цю незліченну безліч людей, що повірили і пізнали і полюбили Його всім серцем і всією душею! Ось що зробив Розп’ятий Своїми спокутними стражданнями і смертю! А без хреста світ загинув би - бо тоді не було б цієї всевикупительної і притягуючої до Бога сили. Тільки хрестом спасенний і спасається світ. - А тому всі невіруючі і ті, що відпали нині від хреста і від Церкви Христової без усякого здивування загинуть, якщо не навернуться, подібно до дітей, в простоті віри, до Христа, як Бога Спасителя і Життєдавця і праведного Судді всього світу.

Доки ще не пізно, наверніться всі невіруючі до віри, до покаяння в сльозах і з сокрушенням. Щоб ніхто не запізнився! Можливо вже завтра прийде до тебе, людино, суд Творця. Амінь.

Святий праведний Іоан, пресвітер Кронштадський
переклад з російської протоієрей Миколай Капітула

Нравится
беременность на 23 неделе
сайт на joomla 3