Опубліковано: Неділя, 06 січня 2013, 17:18
Перегляди: 1107
сайт про Гоа
интересные факты
все о моде

Спаситель наш, улюблені, нині народжується, радіймо!

Бо немає місця смутку, коли народжується те Життя, яке, вигнавши страх смерті, обдаровує нас веселістю обітованого безсмертя. Ніхто не відсторонюється від участі в цьому тріумфуванні, у всіх єдина підстава для радості - Господь наш, переможець гріха і смерті, Який, не знайшовши жодного вільним від провини, прийшов для викуплення всіх людей. Нехай радіє праведний - близька його нагорода. Нехай радіє грішник - запропоновано йому прощення. Бо Син Божий, в установлення повноти часів (Еф. 1, 10), як то і було встановлено, величчю, що переважає усяке розуміння Божественного промислу, прийняв людське єство заради примирення творіння зі своїм Творцем, щоб винуватець смерті, диявол, був переможений чрез те ж єство, над яким він раніше здобув перемогу. У цій боротьбі, розпочатій заради нас, битва йде за величним і дивним законом рівності: Всемогутній Господь, вступаючи в суперечку з найжорстокішим ворогом, зодягається не в Свою велич, але в нашу неславу, постає перед ним в тому ж образі і єстві, що і ми, однак у Нього вона хоча й причетна смерті, але позбавлена всякого гріха. Для єства Господа чужим є те, що говориться про всіх людей: ніхто не чистий від скверни, навіть і дитина, життя якої один день (Іов 14, 4). У цьому ж безприкладному Різдві ніщо не відбувалося ні за бажанням плоті, ні за законом гріха.

Обирається Царствена Діва роду Давидового, Яка, зачавши священний Плід, сприйняла Сина Божого більш душею, ніж тілом. І щоб, з невідання Божественного промислу, не побоялася Вона незвичайності результату дії в Ній Духа Святого, дається Їй знання про Нього через ангельське благовістя. І не вважає це втратою цнотливості Та, Яка незабаром стане Матір'ю Бога. Та й чому Їй, Котрій силою Всевишнього дано обіцянку, не сподіватися на незвичайність зачаття? Сподівання Вірної зміцнюється ще й свідченням передуючого чуда, коли неждана родючість була дарована Єлисаветі: нехай не буде сумніву, що Той, Хто дав плід безплідній, дасть і Діві.

Отже, Слово Боже, Бог, Син Божий, Який на початку був у Бога, через Якого все сталося і без Нього нічого не сталося (Ін. 1, 1-3), заради викуплення людини від вічної смерті Сам став людиною, набуваючи нове і не втрачаючи колишнього. Він схилився до прийняття нашої нікчемності без применшення Своєї величі. Він поєднував справжній образ раба з тим образом, в якому Він рівний Богу Отцю, зв'язавши їх обох таким союзом, що ні земний не поглинає прославляння Божественного, ні Божественний не применшує прийняття земного. Таким чином, коли властивості того й іншого єства неушкоджено зберігаються і поєднуються в одному Лиці, тоді велич сприймає неславу, сила - немічність, безсмертя - смертність, тоді безпристрасне єство з'єднується з єством, схильним до страждання, тоді істинний Бог і істинна людина знаходять єдність у Господі Ісусі Христі, як це було потрібно для нашого відкуплення. Він, єдиний посередник між Богом та людьми (1 Тим. 2, 5), міг померти як людина і воскреснути як Бог.

Отже, Народження Спасителя нітрохи не порушило чистоти Діви, бо вартовим цнотливості стало явлення Істини. Таке Різдво, улюблені, личило Христу, Божій Силі і Божій премудрості, в ньому Він уподібнився нам в неславі та перевершив у Божественності. Якби Він не був істинним Богом, не приніс би спокути, якби не був істинною людиною, не представив би прикладу для проходження. Тому при Різдві Господа тріумфуючими ангелами оспівується слава у вишніх Богу і звіщається на землі мир в людях благовоління (Лк, 2, 33). Адже їм, ангелам, дано бачити Небесний Єрусалим, який складається з усіх народів всесвіту. Наскільки ж велике тріумфування про цю справу незбагненного Божественного милосердя личить відчувати нікчемності людській, коли таку радість виголошує горнє воїнство ангелів?!

Так принесімо ж, улюблені, подяку Богу Отцю, через Сина Його, у Дусі Святім за те, що Він, що з великого Свого Він полюбив нас, зглянувся над нами і, коли ми були мертві через гріхи, оживотворив нас із Христом (Еф. 2, 5), щоб ми стали в ньому новим творінням і новим образом. Відкладемо тому колишній спосіб життя старої людини (Еф. 4, 22) і, долучившись таїнства Різдва Христового, відречімося від справ плоті.

Згадай, християнине, гідність свою і, зробившись причетним Божественному єству, не повертайся через погане життя до колишнього нечестя. Згадай, Чиєї глави і Чийого тіла ти є членом. Згадай, як ти, вирваний із влади темряви, був зведений у Божий світ і Боже Царство. У Таїнстві Хрещення ти зробився храмом Духа Святого.

Не виганяй Мешканця неправедними діяннями і не підпорядковуй себе знову рабству диявола, бо викуп за тебе - Кров Христова, бо судом істини буде судити тебе Той, Хто відкупив тебе за Своїм милосердям і царює з Отцем і Духом Святим на віки віків. Амінь.

переклад з російської

прот. Миколай Капітула

Нравится
беременность на 23 неделе
сайт на joomla 3