Опубліковано: Середа, 03 жовтня 2012, 21:14
Перегляди: 2500
сайт про Гоа
интересные факты
все о моде
 

Бесіда і суспільство ближніх дуже діє на людину. Бесіда і знайомство з ученим повідомляє багато відомостей, з поетом - багато піднесених думок і почуттів, з мандрівником - багато пізнань про країни, про нрави і звичаї народні. Очевидно: бесіда і знайомство зі святими повідомляють святість. З преподобним преподобний будеш, і з чоловіком невинним невинним будеш,із обраним обраний будеш (Пс.17 :26-27).

Відтепер, під час короткого земного життя, яке Писання не назвало навіть життям, а мандруванням, познайомся зі святими. Ти хочеш належати на небі до їх спільноти, хочеш бути учасником їх блаженства? Відтепер увійди в спілкування з ними. Коли вийдеш з оселі тіла, - вони візьмуть тебе до себе, як свого знайомого, як свого друга (див. Лк.16: 9).

Ні ближче знайомства, немає тісніше зв'язку, як зв'язок єдністю думок, єдністю почуттів, єдністю мети (див. 1Кор.1: 10).

Де однодумність, там неодмінно і одностайність, там неодмінно одна мета, однаковий успіх у досягненні мети.

Прищепи собі думки й дух святих Отців читанням їх писань. Святі Отці досягли мети: спасіння. І ти досягнеш цієї мети за природним ходом речей. Як однодумний і одностайний святим Отцям, ти спасешся.

Небо прийняло у своє блаженне надро святих Отців. Цим воно засвідчило, що думки, почування, діяння святих Отців вгодні йому. Святі Отці виклали свої думки, своє серце, образ своїх дій у своїх писаннях. Значить: яке вірне керівництво до неба, засвідчене самим небом, - писання Отців.

Писання святих Отців всі складені за навіюванням або під впливом Святого Духа. Дивна в них згода, дивне помазання! Той, хто керується ними має, без жодного сумніву, керівником Святого Духа.

Всі води землі стікаються в океан, і, мабуть, океан служить початком для всіх вод земних. Писання Отців з'єднуються всі в Євангелії; всі хиляться до того, щоб навчити нас точного виконання заповідей Господа нашого Ісуса Христа; всіх їх і джерело і кінець - святе Євангеліє.

Святі Отці навчають, як приступати до Євангелія, як читати його, як правильно розуміти його, що сприяє, що перешкоджає розуміти його. І тому спочатку більш займайся читанням святих Отців. Коли ж вони навчать тебе читати Євангеліє, тоді вже переважно читай Євангеліє.

Не вважай для себе достатнім читання одного Євангелія, без читання святих Отців! Це - думка горда, небезпечна. Краще нехай приведуть тебе до Євангелія святі Отці, як улублене своє дитя, яке отримало попереднє виховання і освіту за допомогою їхніх писань.

Багато хто, всі, що відкинули шалено, чванливо святих Отців, переступивши безпосередньо, з сліпою зухвалістю, з нечистим розумом і серцем до Євангелія, впали в згубну оману. Їх відкинуло Євангеліє: воно допускає до себе тільки смиренних.

Читання писань отецьких - отець і цар всіх чеснот. З читанння отецьких писань навчаємося істинному розумінню Священного Писання, вірі правій, життю за заповідями євангельськими, глибокій повазі, яку слід мати до євангельськихзаповідей, точніше кажучи, - спасінню і християнській досконалості.

Читання отецьких писань, через применшення духоносних наставників, стало головним керівником для бажаючих врятуватися і навіть досягти християнської досконалості (Преп. Ніл Сорський. Правила).

Книги святих Отців, за висловом одного з них, подібні до дзеркала: дивлячись у них уважно і часто, душа може побачити всі свої недоліки.

Знову - ці книги подібні багатому збору лікарських засобів: у ньому душа може пошукати для кожної із своїх недуг спасенні ліки.

Говорив святий Епіфаній Кіпрський: «Один погляд на священні книги спонукає до благочестивого життя» (Алфавітний Патерик).

Читання святих Отців повинно бути ретельне, уважне і постійне: невидимий ворог наш, хто ненавидить глас твердження (див. Притч.11: 15), ненавидить особливо, коли цей голос виходить від святих Отців. Цей глас викриває підступи нашого ворога, його лукавство, відкриває його сіті, його образ дій: і тому ворог озброюється проти читання Отців різними гордими і хульними помислами, намагається ввергнути подвижника в суєтні піклування, щоби відволікти його від спасенного читання, поборює його зневірою, нудьгою , забудькуватістю. З цієї брані проти читання святих Отців ми повинні укласти, наскільки спасенною для нас є зброя, яку так ненавидить ворог. Посилено піклується ворог про те, щоб забрати її з наших рук.

Кожен вибери собі читання Отців, відповідне своєму способу життя. Відлюдник хай читає Отців, що писали про безмовність; інок, який живе в гуртожитку, - Отців, які написали настанови для монаших гуртожитків; християнин, що живе посеред світу, - святих Отців, що виголосили свої повчання взагалі для всього християнства. Кожен, в якому б званні не був, почерпай рясне повчання в писаннях Отців.

Неодмінно треба читання, що відповідає способу життя. Інакше будеш наповнюватися думками, хоча і святими, але нездійсненними самим ділом, що збуджують безплідну діяльність тільки в уяві і бажанні; діла благочестя, що личать твоєму образу життя, будуть вислизати з рук твоїх. Мало того, що ти станеш безплідним мрійником, - думки твої, перебуваючи в безупинній суперечності з колом дій, будуть неодмінно народжувати в твоєму серці збентеження, а в поведінці невизначеність, тяжкі, шкідливі для тебе і для ближніх. При неправильному читанні Святого Письма і святих Отців легко можна ухилитися зі спасенного шляху в непрохідні дебрі й глибокі провалля, що і сталося з багатьма. Амінь.

Святитель Ігнатій (Брянчанінов)
Аскетичний досвід. Т. 1

перелад з російської прот. Миколай Капітула

 

Нравится
беременность на 23 неделе
сайт на joomla 3