Опубліковано: П'ятниця, 02 березня 2012, 20:03
Перегляди: 2420
сайт про Гоа
интересные факты
все о моде

 


lpd01Літургію Раніш освячених Дарів можна, не перебільшуючи, назвати одним з найпрекрасніших богослужінь Церкви Христової. Ця служба є серцевиною або центром Великопосних богослужінь. У деяких старовинних рукописних служебниках вона називається "Літургією Великої Чотиридесятниці". І, дійсно, вона є самим характерним богослужінням цього священного періоду року.
Літургія Раніш освячених Дарів - це таке богослужіння, за яким таїнство переміни хліба і вина в тіло і кров Господа не відбувається, але віруючі причащаються святих Дарів раніш освячених на літургії святого Василія Великого або святителя Іоанна Золотоустого.
Ця літургія відправляється під час Великим посту по середам і п'ятницям, на 5 тижні - в четвер і на Страсному тижні - в понеділок, вівторок і середу. Втім, літургія Раніш освячених Дарів з нагоди храмових свят чи свят в честь святих угодників Божих може бути звершувана і в інші дні Великого посту, тільки в суботу і неділю вона ніколи не відправляється оскільки в ці дні піст послаблюється і звершується повна Літургія.
Літургія раніш освячених Дарів встановлена в перші часи християнства і звершувалась святими апостолами, але справжній свій вигляд вона отримала від святого Григорія Двоєслова, папи Римського, який жив в VI столітті після Р. Хр.
Щоб не позбавляти християн святих Христових Таїн і в дні Великого посту, коли, на вимогу пісного часу, не дозволяється літургії, яку здійснюють урочистим чином святі апостоли встановили особливе чинопослідування причастя вірних. Благоговіння і чистота життя древніх християн були такі великі, що для них йти в церкву на літургію означало неодмінно і приймати святі тайни. Нині благочестя в християнах настільки ослабло, що і під час Великого посту, коли надається велика можливість християнам проводити добре життя, не видно бажаючих приступити до святої трапези під час літургій Раніш освячених Дарів. Є навіть, дивна думка, що ніби-то на Літургії раніш Освячених Дарів миряни не можуть причащатися святих Христових Таїн - думка нічим не обґрунтована.
Літургія Раніш освячених Дарів складається з великопосних 3, 6 і 9 годин, зображальних вечірні і власне літургії. Великопосні богослужбові години відрізняються від звичайних, тим, що, крім належних трьох псалмів, на кожній годині читається по одній кафизмі; відповідний тропар кожної години читається священиком перед царськими вратами і три рази співається на кліросах із земними поклонами, в кінці кожної години читається молитва святого преподобного. Єфрема Сиріна: Господи і Владико життя мого, дух лінивства, безнадійности, владолюбства й марнослів’я не дай мені. Дух же доброчесности, смиренномудрости, терпіння й любови даруй мені, рабу Твоєму. Так, Господи Царю, даруй мені бачити провини мої і не осуджувати брата мого, бо Ти благословен єси на віки віків. Амінь.
Перед самою літургією Раніш освячених Дарів відправляється звичайна вечірня, на якій після стихир, які співають на Господи взиваю, відбувається вхід з кадилом, а в свята з Євангелієм, з вівтаря через царські врата. Після закінчення вечірнього входу читаються дві паремії: одна з книги Буття, інша з книги Притч. Після закінчення першої паремії священик у відчинених вратах звертається до народу, роблячи хрест кадилом і запаленою свічкою, і виголошує: світло Христове просвічує всіх! Віруючі при цьому падають ниць, як би перед Самим Господом, благаючи Його про просвічення їх світлом Христового вчення для виконання заповідей Христових. Співом « Нехай сповниться молитва моя закінчується друга частина літургії Раніш освячених Дарів, і сугубою єктенією починається власне літургія раніш освячених Дарів.
Замість звичайної херувимської пісні співається наступна зворушлива пісня: Нині сили небесні з нами невидимо служать: ось бо входить Цар слави, ось жертва таємна звершена в славі приноситься. З вірою і любов'ю приступімо, щоб причасниками життя вічного бути. Алилуя тричі.
Посеред цієї пісні відбувається великий вхід. Дискос зі св. Агнцем з жертовника, через Царські врата, на св. престол несе священик на своїй голові, йому передує диякон з кадильницею і свічконосець із запаленою свічкою. Всі присутні падають ниць на землю з благоговінням та святим страхом перед святими Дарами, як перед Самим Господом. Великий вхід на літургії раніш освячених Дарів має особливу важливість і значення, ніж на літургії святителя Іоанна Золотоустого. За літургією раніш освячених Дарів в цей час переносяться вже освячені дари, тіло і кров Господа, жертва досконала, Сам Цар Слави, тому-то освячення святих дарів не буває, а за прохальною єктенією, виголошеною дияконом, співається молитва Господня і причащаються святих дарів священнослужителі та миряни.
За цим літургія Передосвячених дарів має схожість з літургією Золотоустого, тільки заамвонна молитва читається особлива, пристосована до часу посту і покаяння.
Літургія Раніш освячених Дарів є тим наполегливим закликом Матері Церкви до частого Причастя Святих Христових Таїн. У ній чути голос з глибини століть, голос живого, стародавнього передання Церкви. Голос цей каже, що не можна жити життям у Христі, якщо віруючий не оновлює постійно свій зв'язок з джерелом життя - причащаючись Тіла і Крові Господа Ісуса Христа. З вірою і любов’ю приступімо, щоб причасниками життя вічного бути, закликає нас церковний піснеспів. Тому за настановою святого апостола Павла помишляймо про горнє, а не про земне, умертвивши земні члени наші: блуд, нечистоту, пристрасть, злу похіть і користолюбство. А найбільш за все вдягнімось в любов, яка є сукупністю довершеності. Приймімо у Святому Причасті в своє серце Христа, Який за словами ап. Павла є "життя наше" (Кол. 3: 4).

Підготував свящ. Миколай Капітула
Нравится
беременность на 23 неделе
сайт на joomla 3