joomla

На Великій Вечірні:1-ша кафизма: Блажен муж…

На Господи, взиваю: стихири на 8, глас 4.

Подібний: Покликаний з неба:

Будучи священиком божественний Захарія,/ перебував всередині божественного храму,/ і людей прохання приносячи/ Благодійнику і Всещедрому,/ побачив Божественного Ангела, який промовив до нього:/ почуті молитва і благання твоє,/ не бійся, старче, і не сумнівайся в словах моїх,/ бо отримаєш дитя,/ Божественного Предтечу,/ найбільшого серед народжених жінками,// який йтиме перед Христом з силою Іллі.

Дивний ти, що явився мені/ видінням і словом,/ дивний і словами і звісткою,/ Захарія відповідав./Бо я за спасіння людей прийшов просити,/ а не за отримання дитини, як ти сповіщаєш,/ не з такими проханнями звертався я/ і не вірю тобі./ Як я дізнаюсь про це?/ бо Єлисавета є неплідною,/ а я, як відомо, старий.

Чому не віриш словам моїм, Захаріє,/ говориш, що неправдиве благовістя приношу?/ Я є Архангел Божий,/ те що наказано мені,/ те звіщаю тобі, стоячи перед тобою./ За те що ти не повірив словам моїм,/ будеш мовчати і не матимеш можливості говорити,/ до того дня, коли свого часу збудуться Божественні слова мої./ Коли ж народить Єлисавета тобі/ голос Слова, великого Предтечу,/ почнеш говорити,/ благословляючи Бога Ізраїлевого.

Слава, глас 6. Візантійське:

Сьогодні від неплідної утроби/ плід молитви виріс,/ Іоан Предтеча,/ веселись, пустеле, і радій людство,/ бо ось гряде покаяння проповідник/ з утроби матері народжуватись./ Прийдіть, радіючи через славне зачаття його,/ вшановуючи свято, з радістю виголосімо:/ ти, що більший серед народжених жінками,/ Не переставай молитися за тих, хто з вірою вшановує/ Божественне твоє зачаття,/ щоб одержали очищення гріхів/ і велику милість.

І нині, Богородичний:

Хто Тебе не ублажить, Пресвята Діво?/ Хто не прославить Твоє пречисте Різдво?/ Син бо Єдинородний,/ що одвічно від Отця возсіяв,/ Той самий від Тебе Чистої невимовно тілом народився/, за природою бувши Богом,/ Він заради нас за природою Людиною став/; не на дві Особи поділяється/, а у двох незлитихприродах Він визнається./ Його ж моли, Чиста й Всеблаженна, спастися душам нашим.

Буття читання (17, 15-17, 19; 18, 11-14; 21, 1-2, 4-8).

І сказав Бог Аврааму: Сару, жону твою, не називай Сарою, але нехай буде ім’я їй: Сарра; Я благословлю її і дам тобі від неї сина, благословлю її, і вийдуть від неї народи, і царі народів вийдуть від неї. І упав Авраам на лице своє, і розсміявся, і сказав сам у собі: невже від столітнього буде син? І Сарра, дев’яностолітня, невже народить? Бог же сказав Аврааму: саме Сарра, жона твоя, народить тобі сина, і ти назвеш його ім’ям: Ісаак; і поставлю завіт Мій з ним завітом вічним у тому, що Я буду Богом його і нащадків після нього. Авраам же і Сарра були старими і в літах довгих, і звичайне у жінок у Сарри припинилося. Сарра внутрішньо розсміялася, сказавши: чи мені, коли я стала старою, мати таку втіху? І чоловік мій старий. І сказав Бог Аврааму: чого це сама в собі розсміялася Сарра, сказавши: невже я дійсно можу народити, коли я постаріла? Чи є щось неможливе для Господа? У призначений час Я буду у тебе в наступному році, і буде у Сарри син. І зглянувся Господь на Сарру, як сказав; і вчинив Господь Саррі, як говорив. Сарра зачала і народила Аврааму сина у старості його, в час, про який говорив йому Бог; і дав Авраам ім’я сину своєму, що народився від нього, якого народила йому Сарра: Ісаак; і обрізав Авраам Ісаака, сина свого, у восьмий день, як заповідав йому Бог. Авраам мав сто років, коли народився від нього Ісаак, син його. І сказала Сарра: сміх учинив мені Бог; кожен, хто почує про мене, розсміється. І сказала: хто сказав би Аврааму: Сарра буде годувати дітей грудьми? Бо у старості його я народила сина. Дитя виросло, і було взяте від грудей; і Авраам зробив велику вечерю в той день, коли Ісаак, син його, був узятий від грудей.

Суддів читання (13, 2-8, 13-14, 17-18, 21).

В той час був чоловік із Цори, із племені Данового, на ім’я Маной; жона його була неплідна і не народжувала. І явився ангел Господній жоні і сказав їй: ось, ти неплідна і не народжуєш; але зачнеш і народиш сина; так бережись: не пий вина і сікера, і не їж нічого нечистого; бо ось ти зачнеш і народиш сина, і бритва не доторкнеться до голови його, тому що від самої утроби немовля це буде назореєм Божим, і він почне спасати народ свій від филистимлян. Жона прийшла і сказала чоловікові своєму: чоловік Божий приходив до мене, а вигляд його — як вигляд ангела Божого, дуже світлий; я не запитала його, звідки він, і він не сказав мені імені свого; він сказав мені: ось ти зачнеш і народиш сина; так не пий вина і сікера, і не їж нічого нечистого, бо немовля від самої утроби до смерти своєї буде назореєм Божим. Маной помолився Господу і сказав: Господи! Нехай прийде знову до нас чоловік Божий, якого послав Ти, і навчить нас, що нам робити з немовлям, що має народитися. Ангел Господній сказав Маною: нехай жона бережеться всього, про що я сказав їй: нехай не їсть нічого, що вирощує виноградна лоза; нехай не п’є вина і сікера і не їсть нічого нечистого і виконує все, що я наказав їй. І сказав Маной ангелу Господньому: як твоє ім’я, щоб нам прославити тебе, коли сповниться слово твоє. Ангел Господній сказав йому: чого ти питаєш про ім’я моє. Воно дивне. І невидимим став ангел Господній Маною і жоні його. Тоді Маной зрозумів, що це ангел Господній.

Пророцтва Ісаї читання (40, 1-3, 9; 41, 17-18; 45, 8; 48, 20-21, 54, 1).

Так говорить Господь: утішайте, утішайте народ Мій. Говорить Бог: священики, промовляйте до серця Єрусалима і сповіщайте йому, що прийшов час смирення його, що відпускається гріх його, бо приймає від руки Господньої прощення тяжких гріхів своїх. Глас, волаючий у пустелі: приготуйте путь Господу, прямими зробіть у степу стежки Богу нашому. Піднімись на високу гору, благовіснику Сионе! Піднеси з силою голос твій, благовіснику Єрусалиме! Піднеси, і не бійся. Я Господь Бог, Я почую убогих Ізраїля і не залишу їх. Але відкрию гірські ріки і посеред поля — джерела, перетворю пустелю на луки, і спраглу землю — на джерела води. Нехай веселиться небо, хмари нехай проливають правду, нехай засяє земля, і нехай виросте милість, і правда нехай засяє разом. Глас радости сповістіть, і нехай буде почутим. Сповістіть навіть до країв землі, говоріть, що визволив Господь раба Свого Якова. І якщо матимуть спрагу в пустелі, виточить їм воду з каменя. Звеселися, неплідна, що не народжувала, утішайся і радій, що не мала болістей, бо у залишеної набагато більше дітей, ніж у тієї, що має чоловіка.

На літії стихири самогласні, глас 1.

Виточуйте, гори, солодкість/ і, пагорби, як агнці, заграйте;/ бо зачинається великий Предтеча,/ який Архангелом для Захарії провіщається,/ як світильник Світла, основа пророків,/ Святого Духа сповнений./ Тому і ми взиваємо до нього:/ Хрестителю Христів, молися до Господа,// щоб спаслися душі наші.

Оспіваймо сьогодні Предтечі Господнього славне зачаття,/ бо Єлисавета зачинає світильника Світла,/ який просвічує сущих у темряві/ Христом засвідченого, першого серед пророків,/ за світ молитвениканевсипущого,/проповідника покаяння преславного Хрестителя Господнього Іоана.

Слава: глас 4

Коли священний Захарія зайшов до храму святого покадити,/ тоді з’явився йому Архангел воїнства небесного Гавриїл/ і звістив йому радісну звістку промовляючи:/ не бійся Захаріє,/ бо почута молитва твоя і жінка твоя Єлисавета народить сина тобі,/ який сповниться Духа Святого, ще від утроби матері// і йтиме перед Господом з духом і силою Іллі.

І нині, Богородичний, глас той же

Ти, Пресвята Богородице/єси храм і двері/ через які увійшов Господь Цар Слави/ в утробі Твоїй оселившись задля нашого спасіння/ і від Тебе втілившись у світ прийшов,/ тому ми земнородні,// піснями духовними одноголосно тебе прославляємо.

На стиховні стихири, глас 6.

Подібний: Все відклавши:

Священному пророку,/ який свято увійшов до Святого Святих,/ святому, як написано, з’явився святий Ангел звертаючись до нього, промовляючи:/ почута молитва твоя,/ і звільниться нині Єлисавета від безплідності,/ і народить тобі сина, старче,/ Іоана Предтечу,/ світильника Сонця,/ пророка найвищого/ і голос Слова, Яке із Діви Богоотроковиці засяяє.

Стих: І ти, дитя,/ пророком Всевишнього наречешся.

Скажи мені насправді,/ з чого я пізнаю це?/ знову до Ангела блаженнійший старець промовляє:/ бо як бачиш, я старий,/ а Єлисавета є неплідною,/ які ти для мене звіщаєш надприродні слова? Дивуюся./ Не можу повірити словам твоїм, о чоловіче!/ Відійди, бо я благаю за відпущення для людей,/ а не за те щоб несвоєчасно дитя народилось.

Стих: Служити Йому в святості й праведності перед Ним всідніжиттянашого.

Я є Архангел Бога Вседержителя,/ Гавриїл ім'я моє,/ сказав старцю безплотний:/ і ось ти будеш мовчати/ і не матимеш можливості говорити,/ за те, що не повірив словам моїм./ А коли народить тобі дружина трубу Слова,/ наповнишся Духа Який відкриє уста твої/ і почнеш голосно говорити:/ і ти дитя, пророком Всевишнього наречешся!/ щоб приготувати благодаттю путі Йому,/ як благозволив.

Слава, глас 6. самогласний:

Ангелом з неплідної утроби/ народився ти, Хрестителю:/ від самих пелен в пустелі оселився ти,/ став печаттюусіх пророків./ Бо Того, Якого вони в різних образах провіщали/ і здогадками проповідували,/ Його хрестити в Йордані удостоївся ти./ І Голос Отця почув ти з небес,/ що засвідчував Його Синівство,/ і Духа бачив ти у вигляді голубинім,/ голос який лунав над Охрещуваним./ Тож, о найвищий серед всіх пророків!/ Не переставай молитися за нас,// що з вірою шануємо пам'ять твою.

І нині, Богородичний:

Ніхто, з тих, що вдаються до Тебе,/ від Тебе посоромленим не відходить,/ Пречиста Богородице Діво,/ але просить благодаті і отримує дар;/ на корисне прохання.

Перед благословенням хлібів тропар святого співається двічі, потім Богородице Діво радуйся… один раз. Коли всенічна не звершується, то співається тропар, слава і нині Богородичний: «Від початку віку утаємнене…»

Тропар, глас 4:

Ти, що раніше не народжувала, звеселися,/ ось бо явно зачала ти світильника Сонця,/ який всю вселенну, сліпотою обтяжену, має просвітити./ Радій, Захаріє, зі сміливістю взиваючи:// пророк Вишнього бажає народитися

Слава, і нині, Богородичний:

Від початку віку утаємнене/ і для ангелів невідоме таїнство,/ через Тебе, Богородице, сущим на землі явився Бог,/ що в незлитному з’єднанні втілений/ і хрест заради нас волею прийняв,/ним же воскресивши первозданного,// спас від смерті душі наші.

На Ранній

На Бог Господь тропар святого двічі. Слава і нині Богородичний на глас тропаря:«Від початку віку утаємнене…»
Після 1-ої кафизмисідальний, глас 5.

Подібний: Співбезпочаткове Слово:

Єлисаветавід непліддя визволилась,/ Діва ж залишилася Дівою,/ коли гласом Гавриїла в лоні зачатий був./ Але в утробі заграв,/ Предтеча Іоан, бачачи Бога і Владику, що в утробі дівственній/задля спасіння нашого втілюється.

Слава, і нині:

Радуйся, горо свята і Богопрохідна;/ радій, одушевлена купино і неопалима;/ радуйся, єдиниймостедо Бога світу,/ що переводиш смертних до життя вічного;/радуйся, нетлінна Отроковице,//що без мужа породила спасіння душ наших.

Після 2-ої кафизмисідальний, глас 4.

Подібний: Скоро попередь:

Народитися має заступник всіх грішниківГорлиця пустиннолюбна,/ священний Хреститель,/що проповідував покаяння/ і явив Христа, Який ставЧоловіком,/ всім обтяженимдопомагаючи невідступно./ Його молитвами, Христе, спаси світ Твій.

Слава, і нині, Богородичний:

Єдина, що породилаТворця всіх,/ єдина Пречиста, що прикрасила людство різдвом Твоїм,/ визволи мене від сітей підступного веліара,/ постав мене на камені Христових заповідей,/ старанно молячи Того, Якого народила Ти.

Полієлей.Величання:

Величаємо тебе/, Предтече Спасів Іоане/, і шануємо від неплідної/ преславне зачаття твоє

Псалом вибраний:Благословенний Господь Бог Ізраїлів, що відвідав і сотворив визволення людям Своїм.

Після полієлеясідальний, глас 8:

Нині в утробі неплідній проростає паросток благодаті,/основа пророків Предтеча Господній,/ що попереджає пришестя Христове./ Торжествують небеса і радіє земля/ бо зачинається світильник великого Світла,/ Воістину чудо велике,// Бог сотворив визволення людям Своїм.

Слава, і нині, Богородичний:

Оспівуємо Різдво Твоє Пречиста/ і закликаємо Тебе на поміч собі./ Визволи нас від вогню вічного і демонів лютих/ молитвами Предтечі Господнього,// щоб не посоромились раби Твої.

Прокимен глас 4:І ти, дитя, пророком Всевишнього наречешся.

Стих:Благословенний Господь Бог Ізраїлів, що відвідав і визволив людей Своїх.

Якщо звершується всенічна, або полієлейна служба, тоКанон молебний БогородиціПараклисис, з ірмосом на 6. Коли ж ні, то беруться обидва канони Октоїха без мученичнихі святого на 6. ІоанаДамаскіна. Глас 6.
Пісня 1

Ірмос:Як по суші, перейшов по безодні Ізраїльстопами,/ бачачи, як гонитель фараон потопляється, взивав;/ пісню перемоги// Богові співаймо.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

Моєїнеплідної душі відкинь неплідні помисли,/ що починаю прославлятитвоє,неплідної паростку,/ в утробі матері святе зачаття.

Священний Захарія, увійшовши до храму,/ побачив Божественного Ангела, що явно звіщавйому:/ священику в старості приймешсина, Предтечу.

СвітлосяйнийСвітильник Сонця славизасяявши / в утробіматері зачинається,/ ним же темрявапристрастей розсіюється і кайдани безплідності розриваються,/ великий Предтеча.

Богородичний:Влоні Твоєму Богородице Пречиста,/ в Материнськійутробі бачачи,носимого Владику,/ Іоанявно заграв,/ як сущий Його Предтеча.

Катавасія: Відкрию уста мої…:

Пісня 3

Ірмос:Нема Святого, як Ти, Господи Боже мій,/ що підніс силу вірних Твоїх, Милосердний,/ і утвердив нас на камені// заповітів Твоїх.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

Непліднасьогодні плід священний зачинає,/ якийнаостанок,благодаттю/ всю неплідність душ сокирою духовноювідсікти бажає.

Великий Захарія/ втративши слух всередині храму,/ голос Слова сповіщеногозі страхом приймає/ і світло величає Милосердного Господа.

Божественною Радою/через повеління Ангела/понад надію в утробі матері виріс славний Предтеча/який показавдля вірних/ твердустежкупокаяння.

Богородичний:Вутробі Діви носимого Христа пізнав тив утробі неплідної перебуваючи,/ заграв, провіщаючи радість, що прийшла на землю/ щоб від смутку всіхвизволити.

Сідальний, глас 4.

Подібний: здивувався Йосиф:

Перед священнимЗахарією, щокадиву храмі,/ представ Гавриїл з Небес, промовляючи до нього:/ ти в старості твоїйотримаєш плід благословенний,/ і колишнє безпліддяЄлисавети нині вже припиняється;/ і, зачавши, народить проповідника Ісусового і Предтечу./ За їхнімимолитвами, Спасе світу, спаси душі наші.

Слава, і нині, Богородичний:

Чиста, Всенепорочна і Безмужня,/ єдина Вічного Сина і Слово Боже в часі народила,/Його зі святими і чесними апостолами,/ мучениками іпророками, преподобними/ моли,щоб дарував нам очищення і велику милість.

Пісня 4

Ірмос:Христос моя сила, Бог і Господь,/ чесна Церква побожно співає, взиваючи,/ від серця чистого/ Господа прославляючи.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

Голос Ангела, тебе сущого Ангела Христового пришестя/ священносвященику провістив,/ що ти з утроби неплідноїмаєш народитись, блаженний Предтече.

Ти, щораніше була бездітною і не народжувала, нині веселися, неплідна,/ бо Христового Хрестителя і Предтечу в утробі носиш маючи народитивсеславно,/ Єлисавето досточудна.

Сокирою твоєї молитви Предтече,/ терня пристрастей й помислів моїх знищ спотикання/ і зроби,всеблаженний,розум мій плодоносним чеснотами.

Богородичний:Утроба Діви, носила Тебе,/що все носиш,/ коли Хреститель, в утробіносимий,/і весело граючи Тобі Христе вклонився.

Пісня 5

Ірмос:Божественним світлом Твоїм, Милосердний,/ просвіти, молюся, душі тих,/ що зрання линуть до Тебе,/ щоб пізнати Тебе, Слово Боже,/ істинного Бога,// Який від темряви гріхів визволяє.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

Пророку, щозайшов всередину святилища і законніслужіння Творцю приносив,/ явився святий Ангел,/ сповіщаючиПредтечі божественне зачаття.

З чого я дізнаюсь про це?/Бо я, як бачиш, старий/ і непліднужінку маю, сказав Захарія доАрхангела:/ про надприродне і незрозуміле для мене говориш.

Погляньна СарруАвраамову і побач,/ як вона Ісаакав старості народила, чоловіче,/ і сказаним правдивим словамповір,/ спонукав старця великий Архангел.

Богородичний:Благословенна між жонами Ти, Богорадувана,/ голосноЄлисавета викликнуладо Тебе,/ коливпізнала Тебе, що безмужньо мала народити,/ Єдину, що післянародження нетлінноюперебуваєш.

Пісня 6

Ірмос: Житейське море,/бачивши схвильованим спокус бурею,/ до тихого Твого пристановища припав я й молю Тебе:// визволи з тління життя моє,Многомилостивий.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

Сумніваюсь я/ і не вірю словам твоїм,/ говорить до Архангела священик:/ бо прошу спасіння для людей,/не від плодустегон моїх.

Служитель відповідав:/Творець єства, Ангелів Цар,/ забажав, щоб ти народивпришестяЙого Ангела,/ не сумнівайся у моїх словах, чоловіче.

Вид твій вогняний, і погляд твій страшний, і дивне слово твоє,/ Захарія говорить служителю:/ але я не вірю тобі,/ бо дивні слова про надприродне говориш мені.

Богородичний:Світильник Сонця/ вхмарі Материнської утроби приховуваного пізнавши,/ будучи в утробі,темнійоселі,/ поклонився, радіючи, і граючи.

Кондак, глас 1.

Подібний: Лик ангельський:

Веселиться світло Захарія великий/ ізвсеславноюд ружиною Єлисаветою,/ достойно зачинаючи Іоана Предтечу,/ про нього ж Архангел благовістив, радіючи,/ і ми людиналежно вшануймо,// як таїнника благодаті.

Ікос:
ВідкриймоСвященне Євангеліє, яке Лука нам написав, священний і чудесний,/ і побачимо зачаття Предтечі,світле і чесне./ бо розповідає: як увійшов старець іправедний Захарія у Святеє Святих,/ щоб покадитипід час черги,/став перед нимГавриїл, звіщаючи і промовляючи:/ будеш мати сина, священноначальнику, в старості,/ пророка і Предтечу,/ голос і проповідника присносвітлого// і таїника благодаті.

Пісня 7

Ірмос:Росоносою учинив ангел піч/ для побожних отроків,/ а веління Боже, що халдеїв опаляло,/ приневолило мучителя взивати:/ благословен єси, Боже// отців наших.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

За те що ти не повірив моїм словам, будеш мовчати,/ і, колипобачиш глас Слова, почнеш говорити,/ взиваючи благословен єси,Боже Ізраїлів.

З місяцемЄлисавети з’єднався, яскравий, як сонце, Захарія/ світлоносного світильника світовінародив,/ який світить для нас, що темрявою пристрастейлютоохоплені.

Будучи сам носимийв утробі Єлисавети,/великий Предтеча,загравшиначе словами,/ вклонивсяТобі Христе Ісусе,/ що в утробі дівственій перебував,/ отців наших Боже, благословен єси.

Богородичний:Місяць Єлисавета, всередині носячи зірку, божественного Предтечу,/ вклонилась світлій хмарі, Марії, що Сонце Христа носила,/ Який плоть прийняв від Неїзадлянашогоспасіння.

Пісня 8

Ірмос:Із полум’я преподобним Ти росу виточив/ і жертву праведника водою спалив;/ бо все твориш, Ти Христе, з Своєї волі,// Тебе прославляємо по всі віки.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

Друг Женихаготується,/ і голос Слова приймає початок,/ і нинів непліднійутробігодується/великий воїнЦарявсіх.
Для неплідних сердецьпрацівникпроцвів,/ пристрастей сокира вже кується,/ чесний тілець стриманості годується, великий Предтеча:/ люди, веселіться.

Розірвикайдани/моїх скам'янілих помислів, Хрестителю,/ як в давнину неплідної,/ так і мене плоди покаяння навчи ростити,/ і жити по віки.

Богородичний:Єлисаветапобачивши Тебе Отроковице Вагітною,/ зраділабожественно,/ бо в утробі її немовля заграло,/ пізнавши свого Владику.

Пісня 9

Ірмос: Бога людям неможливо бачити,/ на Нього й чини ангельські не сміють дивитись:/ через Тебе ж, Всечистая, Слово втілене явилось людям;// величаючи Його з Силами Небесними, Тебе славимо.

Приспів: Святий Великий Іоане, Предтече Господній, моли Бога за нас.

Великий і божественний ПредтечаХристів, неплідні нині врата відкрив,/ немов у царських палатах, в утробі матері оселяється:/ щоб як воїн вийти, Царя всіх шляхиготуючи.

Божий пророче, старче, радій, бо народиш сина,/ за якого більший серед людей не народжений,/Іоана, ГосподньогоПредтечу,/ звеселись, Єлисавето, радуйся вся земле,/ хвалу Творцеві всіх Богу приносячи.

Нас, що з вірою прославляємо тебе,/пом'яни нині,Господній пророче і Предтече,/ від душевних пристрастей визволяючи:/ спаси нас від бід,/ до небесної стежкибоголіпноскеровуючи, присноблаженний.

Богородичний:ЧистоюМатір’юпобачила Тебе,/ Єлисавета як відчуласебе звільненою від кайданів і носячиПредтечу,/ Того, Хто в утробі Твоїйоселився прославила,/ Діво Чиста, Маріє Богорадувана.

Світильний

Подібний: З учениками:

Славне зачаття Предтечі сповіщає про Царя, щовід Діви бажаєнародитися,/ бовін від Єлисаветинеплідної і бездітної,/ і старця-священика Захарії великого./ Їхніми ж молитвами, і Богородиці,/ і Іоана, Хрестителя Твого, Господи,/ спаси і змилосердься над усіма.

Слава, і нині, Богородичний:

Істинно вчинив з Тобою/предвічнийСин величі радою Отчою,/ бо народила Життя безсмертнебезпристрасно, без мук материнських/ і булаТи,як перед різдвом Дівою,/ так і після різдва Дівою залишилася.

На хвалітніх стихири на 4, глас 1,

Подібний: Небесних чинів:

Веселиться творіння в зачатті твоєму,/ пророче і Предтече, Хрестителю Іоане,/ бо твоє божественне народження/провіщає нам Різдво Владики,/ і томуразом всі на землі, достойно прославляємо тебе.

Якдивне свідчення/ показує Ангел зачаття неплідної,/ запевняючи Марію./Тому і ми Єлисавети неплідність,/ і чоловіка її Захарію,/ таІоана величаємо.

Богом поставлений світильник/ споконвічного Світла, Жениха друг,/ Сонця слави великий світлоносець,/ Живий голос Божого Слова,/ Предтеча пришестя Господнього,/ ангельським сповіщенням нині зачинається.

Жертовник божественний пахощів Христових,/ стає праворуч і знання Його приймає аромати,/ через знаменнясповіщаєшся Предтеча,//явленням Ангелаправоруч святого жертовника провіщений!».

Слава, і нині, глас 6. самогласний:

Єлисавета зачала Предтечу благодаті,/ а Діва Господа Слави./ Привіталися поцілунком обидві матері,/ і немовля заграло,/ в утробі бо раб прославляв Владику./ Здивувалась, мати Предтечі і вигукнула гучним голосом:/ звідки це мені,/ що Мати Господа мого прийшла до мене?/ Який спасе людей зневірених,// маючи велику милість.

Єктенії, та інше.

НА ЛІТУРГІЇ

Блаженні з канону, пісні 3-я і 6-а.

Прокимен, глас 7: Звеселиться праведник у Господі// і уповає на Нього. Стих:

Почуй, Боже, голос мій: Апостол до Галатів, зачало 210, від половини: Браття, Авраам мав два сина: Алилуя, глас 4: Праведник, як фінік, розцвіте: Євангеліє від Луки, зачало 2:

Одного разу у дні Ірода царя Юдейського був священик: Кінець: щоб зняти з мене ганьбу перед людьми.

Причасний: В пам'ять вічну буде праведник

Упорядкував протоієрей Миколай Капітула