joomla

Проповідь в Неділю 4-ту Великого посту

В ім'я Отця і Сина і Святого Духа.
Преподобний Іоанн Ліствичник, пам'ять якого ми сьогодні святкуємо, каже в одному зі своїх писань: Ми не будемо судимі, браття, ми не будемо засуджені за те, що не творили чудес або не виголошували пророцтв, але ми будемо осуджені за те, що не оплакували своїх гріхів все наше життя ...
Що ж таке гріх, якщо він має народити в нас таке сокрушення сердечне, щоб цей серцевий біль - не затьмарював, але надихав все наше життя?
Ми часто думаємо, що гріх - це порушення морального закону, порушення обов'язку, неправий вчинок. Але в гріху є щось набагато більше основне, що воістину повинно викликати у нас печаль, і більш ніж печаль: глибокий, гострий біль.
Гріх - це невірність, гріх - це зрада, зрада і невірність і нелояльність Богу, бо гріх означає, що коли б Бог не звертався до нас, слова Його були маловажливі, несуттєві для нас, хоча говорив Він до нас з усією Своєю Божественною любов’ю, щоб явити нам, як багато ми для Нього значимо. Як високо Він цінує нас, якщо віддав Своє життя і всю Свою смерть для того, щоб врятувати нас, і щоб ми повірили в Божественну любов!
Тому, коли ми грішимо, це означає, що ми відвертаємося від Того, Хто полюбив нас на життя і на смерть: і, як наслідок, - що Його життя і Його смерть надто незначні для нас, щоб ми відгукнулися на них з любов'ю, відгукнулися вірністю і відданістю. І ось, в результаті такого ставлення ми безперервно порушуємо ті закони життя, які ведуть до життя вічного, які зробили б нас справді, абсолютно людяними - як Христос був справжнім чоловіком - в повноті гармонії між Богом і нами.
Але всі конкретні гріхи, які ми здійснюємо постійно, недбалість один до одного, байдужість один до одного, те, як легко ми судимо і засуджуємо, як відвертаємося від потреби інших, якими ми є недбалими до любові, що пропонується і віддається нам, або до матеріальної і духовної нужди навколо нас - все це від холодності наших сердець.
І не дар
В ім'я Отця і Сина і Святого Духа.
4NedPost
Преподобний Іоанн Ліствичник, пам'ять якого ми сьогодні святкуємо, каже в одному зі своїх писань: Ми не будемо судимі, браття, ми не будемо засуджені за те, що не творили чудес або не виголошували пророцтв, але ми будемо осуджені за те, що не оплакували своїх гріхів все наше життя ...

 

Проповідь в третю Неділю Великого посту, Хрестопоклонну

39В Євангелії від Луки читаємо глибоко важливе слово Христове: "... терпінням вашим спасайте душі ваші» (Лк. 21, 19). О, Господи наш, Господи! Що кажеш Ти!? Невже настільки величезне, настільки безмірне значення чесноти терпіння, що вона може навіть рятувати душі наші?

 

Слово в третю Неділю Великого посту "Прийдіть вірні Животворчому Древу поклонімось..."

В ім'я Отця і Сина і Святого Духа!

default"Прийдіть вірні Животворчому Древу поклонімось ..." - Кличе сьогодні Свята Церква чад своїх до підніжжя Чесного і Животворящого Хреста Господнього. Це Голгофа, переступивши час, наблизилася до нас, спогадом про себе втручаючись у свідомість. Бо на ній вознісся Хрест - Який є Ліствицею до небес, і на Хресті - Той, Хто сказав: "... Я дорога, і правда, і життя ..." (Ін. 14, 6).

 

В житті кожен повинен нести хрест свій

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!
Дорогі браття і сестри!
Третя неділя Великого посту називається Хрестопоклонною – від поклоніння Хресту і розіп’ятому на ньому Господу слави. В цей день Церква поклала читати Євангеліє про несення кожним із нас власного хреста, тобто страждань і скорбот, які трапляються на нашому життєвому шляху і пов’язані з вірою Христовою. “Хто хоче йти за Мною, нехай зречеться себе, і візьме хрест свій, і за Мною йде”, – сказав Господь. “Бо хто хоче душу свою спасти, той погубить її; а хто погубить душу свою заради Мене і Євангелія, той спасе її. Бо яка користь людині, коли вона придбає ввесь світ, а душу свою занапастить? Або що дасть людина взамін за душу свою? Бо якщо хтось посоромиться Мене і Моїх слів у роді цьому перелюбному і грішному, того посоромиться і Син Людський, коли прийде у славі Отця свого з ангелами святими” (Мк. 8, 34-38).
Господь Ісус Христос повеліває нам зректися себе. Що це означає? Це значить, що нам треба зректися своєї злої волі, а також сатани, що діє в нас, і усіх діл його, і усього служіння його, і усієї гордині його, – і взяти хрест свій. Не треба брати чужого хреста, який може бути нам не під силу. Іноді люди беруть на себе подвиги, які не можуть нести. Це стосується насамперед тих, хто дає Богу обітниці чернечого життя і не виконує їх. Краще не брати на себе цього тягаря.
Нерідко бува
IMG_0027Третя неділя Великого посту називається Хрестопоклонною – від поклоніння Хресту і розіп’ятому на ньому Господу слави. В цей день Церква поклала читати Євангеліє про несення кожним із нас власного хреста, тобто страждань і скорбот, які трапляються на нашому життєвому шляху і пов’язані з вірою Христовою. “Хто хоче йти за Мною, нехай зречеться себе, і візьме хрест свій, і за Мною йде”, – сказав Господь.

 

Що таке гріх?

1272361880Проповідь Святійшого Патріарха Київського і всієї Руси-України Філарета у другу Неділю Великого посту

 

 

ПРО ПОКЛИКАННЯ АПОСТОЛІВ

«Кажу Тобі, іди за мною!»
Такими словами сьогодні у першу неділю Великого посту, звертається Спаситель до Филипа з Вифсаїди. Филип не перечить Господу, а приймає Його заклик як  Божественну волю, можливо  не до кінця усвідомлюючи його змісту.
Лише згодом Филип зрозуміє, що через слова: «Кажу тобі іди за мною»- Господь кличе його не на приємну прогулянку берегами Іордану чи Галілейського моря, а до важкої апостольської праці – проповіді Євангелія правди.  Що йому прийдеться зректися себе, свого батька і матері, усіх благ навколишнього світу. Лише згодом Филип дізнається що лисиці мають нори, птахи мають гнізда, а Той що кличе його,  немає де голови прихилити, що учень не більший за учителя і якщо учитель прийшов щоб померти, то і на його учнів  чекають гоніння переслідування і смерть.
Що обіцяє Господь Филипові? Господь обіцяє Филипові показати небо відкрите і ангелів Божих що сходять з неба у славі,(Ів.1;51.) тому земні речі,  зайняли у його серці другорядне місце. Він надав перевагу горішньому над земним і став на шлях пошуку Царства Божого і правди його.
Для нас з вами дорогі браття і сестри приготовлено набаг
«Кажу Тобі, іди за мною!»
Такими словами сьогодні у першу неділю Великого посту, звертається Спаситель до Филипа з Вифсаїди. Филип не перечить Господу, а приймає Його заклик як  Божественну волю, можливо  не до кінця усвідомлюючи його змісту.

 

Слово про шанування ікон

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!
Дорогі браття і сестри!
Упершу неділю Великого посту свята Церква згадує перемогу православ’я над єресями, тому цей день називається “Неділею православ’я”. Це свято було установлене у 842 р. при візантійському імператорі Михаїлі і його матері Феодорі, коли Константинопольським Патріархом був св. Мефодій.
Свято було встановлене після перемоги над іконоборчою єрессю. Але оскільки перемогою над цією єрессю св. Церква остаточно розкрила православне християнське віровчення і сформулювала його у постановах семи Вселенських Соборів, то подія ця називається не торжеством іконошанування, а Торжеством православ’я.
Це не означає, що після середини IX століття більше не з’являлося єресей; це значить, що всі наступні єресі, якими б вони не були численними і різноманітними, осуджуються постановами семи Вселенських Соборів.
У сучасному хри

1300009165 svyatyeУ першу неділю Великого посту свята Церква згадує перемогу православ’я над єресями, тому цей день називається “Торжество Православ’я”. Це свято було встановлене у 842 р. при візантійському імператорі Михаїлі і його матері Феодорі, коли Константинопольським Патріархом був святий Мефодій. Свято було встановлене після перемоги над іконоборчою єрессю.

Неділя сиропусна, прощена. Господь вимагає прощати образи одне одному

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!
Дорогі браття і сестри!
Сьогодні, як ви знаєте, “день прощення” – день, у
який Церква встановила правило прощати одне одному образи. Християни повинні припиняти ворожнечу між собою. Благочестиві люди дотримуються цього звичаю.
Чому Свята Церква встановила напередодні Великого посту день прощення? На підставі повеління Господнього. Спаситель наш сказав: “Якщо ви прощатимете людям провини їхні, то простить і вам Отець ваш Небесний. А коли не будете прощати людям провин їхніх, то і Отець ваш не простить вам провин ваших” (Мф. 6, 14-15).
У Великому посту всі ми повинні очистити свої душі від накопичених гріхів. А для цього нам потрібно зі смиренням каятися, щиро молитися і просити Господа простити нам гріхи наші. Молитва не може бути почутою Богом, якщо в душі палають ненависть і злоба. Тому Христос Спаситель попереджає таких богомольців. Він говорить: “Коли ти принесеш дар твій до жертовника і там згадаєш, що брат твій має щось проти тебе, залиш там дар твій перед жертовником і піди перше помирися з братом твоїм, і тоді прийди і принеси дар твій” (Мф. 5, 23-24).
Як бачите, без взаємного
21jpg
Сьогодні, як ви знаєте, “день прощення” – день, у який Церква встановила правило прощати одне одному образи. Християни повинні припиняти ворожнечу між собою. Благочестиві люди дотримуються цього звичаю. Чому Свята Церква встановила напередодні Великого посту день прощення? На підставі повеління Господнього.